Quibi tecknar avtal med sex stora varumärken för iPhone-filmer och TV
Den korta videoströmningstjänsten Quibi har skrivit avtal med sex stora varumärken för att lansera tjänsten. Dess medgrundare Jeffrey Katzenberg och VD Meg Whitman meddelade detta på Cannes Lions-showen i Frankrike denna vecka. Företagen som är involverade inkluderar Procter & Gamble, PepsiCo, Anheuser-Busch, Walmart, Google och London School of Economics. Ett år innan tjänstens planerade lansering 2020 har företaget redan sålt annonser för 100 miljoner dollar.
I ett öppet brev till anställda, investerare och partners meddelade Quibis medgrundare att företaget stänger ner. De kommer att arbeta för att hitta en köpare för företaget och fortsätta erbjuda sina tjänster till användarna. I brevet sa de att appen kommer att vara tillgänglig fram till den 6 april 2020 och att de också kommer att söka ytterligare finansiering. De hoppas kunna återkomma och lansera tjänsten igen i framtiden.
Det innehåll som erbjuds på tjänsten finns i tre kategorier: filmer, oskriptade och dokumentärer. Skrivna serier inkluderar #Freerayshawn och The Most Dangerous Game, som vann två Creative Arts Emmys för skådespel och skrivande. En ny serie kommer att ha premiär varje måndag. Ursprungligen planerade Quibi att erbjuda 175 originalprogram, men slutade släppa åtta tusen avsnitt under sitt första år. Det har ett brett utbud av program och förväntar sig att lägga upp nya avsnitt varje dag.
Användarrecensioner om Quibi
Har du provat Quibi? Var den första att lämna din åsikt!